Comandă acum (L-V: 09:00-18:00): 0724 582 769 | 021 425 86 87 Comandă online
MENU

Impactul stresului cronic asupra starii de sanatate si a starii de bine

Impactul stresului cronic asupra starii de sanatate si a starii de bine

Cu toții am experimentat starea de stres într-o formă sau alta. Uneori, stresul poate fi un factor pozitiv, motivându-ne să avem o performanță mai bună la locul de muncă sau să ieșim învigători într-o competiție sportivă, spre exemplu. Dar cel mai adesea, stresul e un factor negativ în viața noastră, ca atunci când suntem blocați în trafic sau când avem de-a face cu niște sarcini dificile la serviciu. Dacă experimentezi acest tip de stres perioade îndelungate, poate deveni cronic, cauzând diferite probleme de sănătate.

Stresul cronic

Cu cât mai lungă e perioada stresantă prin care trecem, cu atît mai dăunător este pentru sănătatea noastră. Poți experimenta stări de oboseală, diminuarea puterii de concentrare, stări de iritabilitate.

Pe lângă aceste neplăceri, stresul poate agrava problemele de sănătate deja existente. Într-un studiu recent, in jur de 50% din participanți au simțit îmbunătățiri în ceea ce privește intensitatea durerilor de cap, după ce au învățat cum să se relaxeze și să nu mai gandească negativ cu privire la acea durere.

De asemenea, stresul cronic poate cauza alte boli în organism, întrucât există tendința de a răspunde la factorii de stres, prin apelarea la diverse stiumlente: fumat,mâncatul excesiv, consumul excesiv de dulciuri sau alcool etc.


Efectele fizice ale stresului:

-crampe sau spasme musculare;     
-tulburări ale somnului;
-pierderea libido-ului;                        
-tensiune arterială crescută;
-dureri de cap;                                  
-probleme digestive.


Reacții emoționale:

-depresie;                                       
-diminuarea capacității de concentrare;
-oboseală;                            
-stări de anxietate;
-tristețe;                                          
-stări de iritabilitate;
-sentimente de insecuritate;            
-probleme cu memoria.

Reacții la nivel comportamental:

-închidere în sine;                              
-probleme de relaționare cu ceilalți;
-pofte de alimente nesănătoase;      
-crize de nervi etc.

Pe termen lung, stresul acut se poate transforma în stres cronic, și, corelat cu alți factori precum mâncatul excesiv sau lipsa de exercițiu fizic, poate conduce la afecțiuni serioase, de la boli de inimă până la… diferite forme de cancer.
 

Ce poți face pentru a controla stresul

Controlul factorilor de stres te va ajuta nu numai să te simți mai bine, dar te va ajuta să îți protejezi sănătatea pe termen lung. Un studiu longitudinal, pe durata a 10 ani, a cercetat asupra legăturii dintre emoțiile pozitive (stări de fericire, entuziasm etc.) și dezvoltarea bolilor de inimă. Concluzia a fost ca pentru fiecare creștere de un punct a emoțiilor pozitive, pe o scală de la 1 la 5, riscul bolilor de inimă a scăzut cu aproximativ 22%. Deși studiul este insuficient pentru a dovedi eficacitatea emoțiilor pozitive în reducerea bolilor de inimă, cercetătorii recomandă practicarea activităților care trezesc sentimente pozitive.

Observă ce anume îți cauzează stările de stres și scrie despre acest lucru. Poti sa dedici zilnic 15 minute pentru a scrie in jurnal, acest exercițiu având capacitatea de a-ți crește rezistența la probleme si de a te face sa te simti mai bine.

Practică o formă de mișcare care îți place! Exercițiul fizic stimulează producția de endorfine, care ajută în luptă cu stresul, întărind sistemul imunitar. O simplă plimbare în natură îți poate schimba starea de spirit!

De asemenea, poți încerca să practici o activitate creativă, întrucât creativitatea contribuire la reducerea stesului. Poate fi pictat, gătit, croșetat etc.

Pentru prevenția și atenuarea stărilor de stres, recomandăm StressManager™, un anxiolitic moderat, ajutor natural în cazuri de epuizare psihică, cădere nervoasă cauzate de stres, anxietate, depresie. Având o eficiență demonstrată clinic, StressManager™ promovează o stare generală de bine, calm și relaxare, prin menținerea în limitele normale a concentrațiilor hormonilor de stres. De asemenea, StressManager™ ajută la reducerea dereglărilor de ritm cardiac provocate de stres, la reducerea stresului emoțional precum și la eliminarea stărilor de nervozitate, neliniște, iritabilitate, încordare asociate sindromului burnout, fără a crea dependență sau somnolență.

StressManager™ - Pentru zile frumoase, fără stres!

Referințe:

http://pni.osumc.edu.

http://www.apa.org/helpcenter/stress-facts.pdf

https://www.medicalnewstoday.com/articles/145855.php